O hře - Co je Ostrovtip

Co je Ostrovtip?

Ostrovtip je akce, která spadá do kategorie šifrovacích her (tzv. šifrovaček, jako jsou např. TMOU, DNEM, Lampa, Osud nebo bratrské Dark City) a jako jedna z mála probíhá na území města Ostravy a blízkého okolí.

Nevíte co si pod "šifrovačkou" přesněji představit?

Dvou až pětičlenné týmy mají za úkol ve stanovené době najít a vyluštit daný počet nejrůznějších úkolů-hádanek-šifer. Řešením každé šifry s výjimkou finální je umístění šifry následující. Cílem je dostat se k poslední šifře a vyluštit ji.

Bloudit po městě a luštit rébusy, není to nuda?

Hra má hned několik jedinečných kouzel, díky kterým si získala a dále získává velký počet skalních příznivců. Pro lidi, ve kterých dříme soutěživý duch jsou šifrovačky jako na míru ušité. Jedná se o ryze týmovou záležitost, takže si výborně procvičíte týmovou spolupráci, která v kombinaci s šiframi a poměrně dlouhým trváním soutěže naprosto neomylně vytvoří spoustu zábavy, napětí a nezapomenutelných zážitků. Navíc hra probíhá i přes noc, což samo o sobě představuje vzrušující dobrodružství (myšleno jen v tom nejlepším slova smyslu). V neposlední řadě bude celou hru zastřešovat kriminální příběh - věřte - nudit se opravdu nebudete!

Dlouho..., v noci? Neusnu tam?

Tuto starost můžete bezpečně vypustit z hlavy. Buďte si jisti, že hra vás do sebe doslova vtáhne a naopak se vám bude zdát, že byste potřebovali více času a že ručičky hodinek najednou ubíhají až příliš rychle:) Jelikož hra začne v 19:00 v pátek a skončí nejpozději ve 12:00 druhého dne (pro týmy, které zvládnou "oběhnout" všechny šifry končí hra samozřejmě podstatně dříve), je pochopitelné, že ke konci už není sil na rozdávání, ale nutnost "zabrat a vydržet" patří ke kouzlům této hry.

Hm, šifra, budu vědět co s ní?

Obtížnost šifer je volena tak, aby měli šanci užít si hru i nováčci. Možná nestihnou dojít až do cíle, ale určitě si příjemně zaluští. Klíčem k řešení je v drtivé většině případů týmová spolupráce. Šifru, nad kterou byste sami dumali mnoho a mnoho hodin můžete v týmu vyluštit v podstatně kratší době. Jednou z osvědčených metod řešení je klasický brainstorming, kdy všichni členové týmu v ideálním případě doslova chrlí nápady a možnosti postupu řešení dané šifry. Týmem vybrané nejlepší nápady se pak zkouší a postupně zamítají, když vychází nesmysly. Každý z týmu tak přiloží svou část práce a i složitý rébus se může nakonec ukázat jako směšně jednoduchý. Velkých počtů se také bát nemusíte, plně si vystačíte se sčítáním a malou násobilkou. Snažíme se, aby princip každé šifry byl jiný, pokud možno originální. Stereotypu se tak během hry určitě vyhnete.

Co když šifru nevyluštíme?

Pokud by se vám přece jen nepovedlo stanoviště pokořit, máme pro vás připravené nápovědy a v krajním případě vám prozradíme i výsledek šifry tak, abyste mohli pokračovat dále a mohli ještě hru dokončit nebo ji dokonce vyhrát. Navíc naším cílem rozhodně není vymyslet nevyluštitelné šifry, které vás během první hodiny hry naprosto znechutí, ale naopak se snažíme o to, aby týmy rozluštily co nejvíce šifer a ti nejlepší dorazili až do cíle.

Zvládneme trasu vůbec projít?

Pokud jde o vzdálenost stanovišť, tak ta jsou volena tak, aby byly dostupné pouhou chůzí v časovém intervalu 5 - 30 minut. Hra v žádném případě není testem vašich turistických ani atletických schopností a nepředpokládá se, že by týmy např. mezi stanovišti utíkaly (i když samozřejmě mohou). Není důležité jen se na stanoviště dostat, ale také rozlousknout jeho šifru, proto ani není žádoucí, abyste na něj dobíhali ve stavu podobném právě finišujícímu maratónskému běžci na olympiádě. To znamená, že fyzická kondice (pokud zrovna neproděláváte akutní zápal plic) rozhodně nebývá důvod pro nedokončení soutěže.

A když dojdeme do cíle...?

Vedle pořádné dávky endorfinů a následné euforie z pokoření Ostrovtipu vás v cíli čeká také občerstvení. První tým, který vyřeší finální šifru dostane také trofej za první místo.